Veckan

Jag var i stallet ikväll och i måndags. Jag har haft ett litet projekt på gång, jag har nämligen ridit Toppen på tungfelsbett två gånger nu! I måndags hatade hon det och vägrade galoppera och bara studsade. Idag var hon seg som sirap i munnen istället. Jag vet inte vad som är bäst. Hon är klurig den lilla damen. Men jag ska fortsätta mitt lilla experiment, för jag tänker inte ge upp tills jag har provat alla möjliga idéer jag har med det. Vilken nosgrimma som passar bättre att rida med den, vilket håll den där plattan ska vara åt m.m... De andra medryttarna får rida på vanligt tränsbett än sålänge.

Jag klippte även hennes man i måndags och idag snyggade jag till den. Det blev kort men jag tycker det ser mera vårdat ut. Hon ser lite busigare ut också =) Jag red med min hoppsadel och fälttävlansbröstan idag för jag kände för att "klä upp" henne lite innan all lera kommer och skitar ner. Hon var så fin i brunt läder, blått schabrak och vita benskydd! Hon är min lilla docka ;) Det var så roligt att rida i hoppsadeln igen, det var ett tag sen. Glömmer hur fri man känner sig när man står upp i sadeln och hästen bara gungar framåt under en.

Nu ska jag inte rida henne mera den här veckan men jag har insläpp på lördag kväll och utsläpp på söndag morgon så jag får ändå pussa lite på henne i helgen.



Lite mindre mage där jämfört med nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0