Veckan för Toppen

Har varit "ganska" lugn. Hon har varit lite sisådär i kotan i helgen, varm å lite svullen, lite som gallor. Dock utan hälta! På med BackOnTrack på nätterna. Vet inte vad vi skulle göra utan dem.... På måndagen släppte jag henne på volten. Tänkte att om hon e halt så lär hon ju visa det. Men icke. Det blev en massa bus istället. Plus att hon fick en fin grimma! Som inte är så fin längre eftersom hon var tvungen att rulla sig i leran med den igår. Nåja jag fick iaf en bild på den när den var ren...

Igår red jag på bullandöcykelvägen och kände efter igen hur hon verkade i traven. Inga problem. Dock fick hon cp-ryck vid vägen förbi Tunas hagar för det var en häst i den som envisades med att springa runt. Tror ni det var populärt hos Toppen? Icke. Fick hålla i mig för livet samtidigt som jag ville undvika att hon skulle hoppa ner i det smockfyllda vattendiket som var mellan cykelbanan och vägen. Kul. Tack för den Toppen. Hon e lite dum när hon gör sina cirkuskonster, frambena rakt upp i luften samtidigt som hon hoppar framåt på bakbena och gör sina bocksprång i luften. Så känns det iallafall... Sen lugnade hon sig och körde arabtraven fram tills busshållplatsen. Efter det gick hon som om inget hänt. Normal häst? Haha, men hon är bäst ändå!




Nästa gång jag åker till stallet blir kanske fredag men definitivt söndag på stallmötet. Ses då!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hon är så fin i gult! Syns på söndag :)

2010-09-23 @ 12:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0