Emma?

Emma, det är jag det. Jag är femton år. Har ridit sen 6 års ålder. Igentligen var det väl inte alls tänkt att just ridning skulle bli mitt största intresse eftersom mamma var allergisk. Men efter att min kusin tagit med mig till Siggesta för en prova på lektion så var jag fast. Tjatade och tjatade på både mamma och pappa och tillslut fick jag min vilja igenom och fick börja på ridskola. Dom trodde väl antagligen att jag så småningom skulle tröttna, men inte, än idag är jag lika intresserad av hästar, om inte ännu mer! Medans åren gick upptäckte mamma att hennes allergi inte var så farlig, så jag började rida mer och tog så småningom en ponny på foder, Amadeus. Hade honom på foder i lite mer än ett halvår, lämnade tillbaka honom pågrund av att Mira behövde honom i sin verksamhet igen. Efter det var jag hästfri ett tag, hade ingen lust att börja rida på ridskola igen efter att ha upplevt att ha en pålle helt för sig själv. Då kom det sig att mamma frågade sin jobbarkompis, Renée om vi inte kunde få komma ut och hälsa på i hennes stall.

och det är tack vare Renée jag idag är den lycklige ägaren till Mexican Dust och Excon, två hästar som hon fött upp.



Min anknytning till Nora gård är alltså att jag har Dust och Excon uppstallade där!

Jag har tänkt hålla er uppdaterade om vad jag, Dust och Excon har för oss.
Allt från vanliga stalldagar till träningar till tävlingar!

Eller vad ni nu kan tänka er vilja läsa om?
Tröttar jag ut er får ni väl hojta till, haha !

//Emma

Kommentarer
Postat av: Sara

Så fina!

2010-09-16 @ 21:19:37
URL: http://tiggypop.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Fina killarna!

2010-09-17 @ 16:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0