Jag och min Prins

Då tar väl jag och skriver ner dom första orden i ny fräscha bloggen! Jag heter Annichen Ekström och är 18 år gammal. Just nu jobbar jag och försöka tjäna så mycket pengar som möjligt så jag får ihop en bra mamma penning innan januari då min son kommer. För ja, jag är gravid! Jag bor på Värmdö tillsammans med min sambo.

Jag och min mamma Mia äger Merillo. En fullblodsvalack på 7 år. Vi har en medryttare som heter Linnea som rider i grunden 2 dagar i veckan men ibland blir det fler eller mindre. Hon har lite valfritt rid-schema nu när jag väntar barn och inte kan rida fullt ut som jag brukar.

Merillo är en pigg och mysig kille som har en stor personlighet. Han är verkligen världens snällaste och gosigaste häst men ha kräver sin ryttare då han kan bli het och ibland svår-riden. Han är ingen hopphäst, utan mer inriktad på dressyren då han är bomrädd och omöjlig att få över ett hinder. Han har gått på galoppbanan som jockey-utbildare då han är väldigt stabil och fin. Men fick sluta inom galoppen då han va för långsam och inte drog in tillräckligt med pengar.

Jag kommer skriva om dagarna i stallet och lite till. Kommentera gärna och ställ frågor om ni vill så svarar jag :) MVH Annichen




Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, vet du redan om att det blir en son! Vad häftigt!

2010-09-14 @ 12:22:13
URL: http://tiggypop.blogg.se/
Postat av: Annichen

yes :) det fick jag veta för skitlänge sen jue :P

2010-09-14 @ 13:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0