En kort presentation av mig kommer här....

Sara heter jag, är 23 år och född i lejonets tecken.

Jag rider Mexican Top Model sedan 1 ½ år tillbaka och har varit halvfodervärd på henne men är numera medryttare "med ansvar"! Jag rider bara två dagar i veckan (jmft med 4-5 dagar i veckan förut, *abstinens*) nu då jag måste tänka på skolan lite mera. Jag pluggar tredje terminen på Ersta till att bli sjuksköterska. Jag trivs jättebra! Bor även i stan från och med i höst vilket är ytterligare en anledning till att jag dragit ner på ridningen... Det gör iofs inte så värst mycket, Toppen är ju dräktig med finfina Fighting Alphas föl och hon ska föla i mars. Då passar det utmärkt att vi tar det lite lugnare nu. I framtiden däremot ska Toppen bli fälttävlanshäst om allt går som det ska! Vi var ju på Runsten i april i år och röjde järnet så det ska nog inte vara några större bekymmer.



Vi hann starta en 70 cm hoppning på gustavsberg i vår där vi var felfria och fick vår första clearround rosett tillsammans! Toppen är en fantastiskt ärlig och ambitiös 4åring som alltid gör sitt yttersta, men hon tvekar inte att säga ifrån när det blir för jobbigt. Då får man kompromissa så det brukar bli bra tillslut ändå. Toppen är efter Funambule och undan Bold Pollen - galoppstam med andra ord. I somras övade vi på att hoppa häckar, och visst var det kul men vi insåg att Toppen är bättre på att vara ridhäst. Och det går bra det med!

Lite historia.... Ja, hade min första c-ponny när jag var runt 12 - 16 år. Hoppade lite div 2 i lag m.m. Sedan började jag rida på nora på diverse fullblod och jag älskade deras temperament! Full fart framåt dock känsliga och lyhörda. För att inte tala om vackra! Efter studenten drog jag till ett stall på Irland och lärde mig hur man rider unghästar, tävlade i hoppning, terräng och dressyr. Det var nog den bästa tiden i hästväg för min del hittils. Det jag kan idag lärde jag mig där och jag tänker tacksamt på Irlandstiden varje dag. Någon gång ska jag åka tillbaka, men först ska jag bli färdig med skolan här. Efter Irland började jag rida Toppen, som då var 2 ½ och en vilding. Vi hade våra duster men såsmåningom föll sakerna på plats och idag är hon...tja... allt.


  <3 <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Maja

Sv till Sara;

Humm... det gäller nog bara att prova sig fram med bettet. Rid med det på exakt samma sätt ett par gånger innan du byter nosgrimma mm så är det lättare att urskilja vad som faktiskt fungerar :)



Jag tänkte fråga dig en sak tillbaka också!

Tävlade du några 'större' tävlingar på Irland?

Hur fungerade det?

Skaffat man gästlicens genom Svenska eller Irländska ridsportförbundet?

Måste jag prata med SRF om att tävla för 'Sverige'?

2010-09-16 @ 09:41:11
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0