Höst och reflexer

Har beställt benreflexer idag till Toppen, plus ett ländtäcke så att hon hålls varm om rumpestumpen! Det var så kallt igår när vi red lektion, men hade Renées gröna ländtäcke så det gick bra. Dock är kordborreknäppningen sliten så den går upp i fram och det är JÄTTEirriterande när man rider och det fladdrar runt.... Så jag beställde ett eget idag som förhoppningsvis kommer snart.

Snart kommer även Toppen nya dressyrträns och så har jag skickat hopptränset på reparation... Börjar ha liiite mycket träns nu! Kanske får ordna en miniloppis i stallet haha. Jag är en hästgrejs-shopaholic, jag vet, men det är så fint med fina, fräscha grejer!

Annars då, Toppen är i finfint skick, har inget att klaga på! Känns kanon ridningen, vi kämpar på med rakriktning coh spårning. Men det går framåt, helt klart. Satsar på KM i dressyr i November på Drevinge, eventuellt hoppning om vi hinner hoppa lite innan + om det inte är för höga höjder. Jag ser det bara som ett träningstillfälle isåfall. Bra att ha gjort innan fölning och sånt.
Lite "hormonell" är hon ibland, hon e kittlig runt magen och tjurar lite när man borstar där men det får hon vara. Hennes runda mage är UR-söt! Det är hon och Annichen i stallet som ska bli mammor till våren ;) Längtar!

Var och red på ängarna vid vägen med Frida/Oboy och Emma/dust i måndags. Bönderna ska plöja dem ändå så vi frågade om vi fick rida där och det fick vi! Riktigt kul att gasa på lite.




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vet du när de ska plöja? Jag ska inte dit fören på söndag men det vore roligt att få rida där!

2010-10-13 @ 15:24:46
Postat av: Sara

jag vet inte... kan blir närsomhelst!

2010-10-13 @ 18:43:24
URL: http://tiggypop.blogg.se/
Postat av: Annichen

Dom plöjde ena idag iaf. Säg vem som inte längtar hehe :P Jag står snart inte ut längre :P

2010-10-14 @ 18:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0